Łąka 159  17 772 76 00   laka.kancelaria@gmail.com A A A

Wakacje (Lipiec i Sierpień) 2021 u Świętego Onufrego

niedziela, 01-08-2021

Lipiec i Sierpień to miesiące wakacji a jak dobrze wiemy w tym czasie głównym zadaniem jest wypocząć i nabrać siły na cały rok szkolny. Podobnie jest i z rokiem katechetycznym, też odpoczywamy ze spotkaniami grup parafialnych – młodzież wyjeżdża na turnusy wakacyjne, na wypoczynek z rodzinami.

Jednak u świętego Onufrego czas wakacji nie był całkowicie pustym czasem. Dlatego dzisiaj przypomnijmy sobie niektóre z nich:

I tak do wydarzeń z lipca możemy na pewno zaliczyć odwiedziny pielgrzymów przemyskiej pieszej pielgrzymki na Jasną Górę (6 lipca). Naszą parafię odwiedziło około 150 osób, na ich czele przybył do nas Ksiądz Arcybiskup Adam Szal.

Następne dni lipca były bardzo spokojne. Jak to na wakacjach. I tak było aż do 25 lipca, kiedy to otrzymaliśmy informację, że siostra Jana posługująca w naszym kościele, jako zakrystianka opuszcza naszą parafię. Jeszcze raz serdecznie Jej dziękujemy za gorliwą posługę, za czas spędzony w kościele, za rozmowy, za piękne dekoracje kwiatowe, za śpiew w czasie liturgii codziennych, za opiekę nad ministrantami (wszystkie wskazówki i rady), za modlitwę z nami i za nas! Serdeczne Bóg zapłać!

25 lipca świętowaliśmy także wspomnienie Świętego Krzysztofa. Poświęciliśmy wtedy nasze samochody.

Koniec lipca i początek sierpnia to pielgrzymka do Włoch (30 lipca do 7 sierpnia). Wszyscy, którzy zdecydowali się wyjechać mogą dzisiaj podzielić się świadectwem z miejsc, które odwiedzili. Można wśród nich wymienić Padwę i świętego Antoniego, Loretto i domek Maryi przeniesiony tu z Nazaretu; cmentarz polskich żołnierzy; Lanciano i cud Eucharystyczny; San Giovani Rotondo i grób Ojca Pio; wzgórze Michała Archanioła; Neapol i grób ojca Dolindo („Jezu Ty się tym zajmij”); klasztor Benedyktynów na Monce Cassino z grobem św. Benedykta i św. Scholastyki; cmentarz wojskowy na Monte Cassino gdzie odśpiewaliśmy Hymn Narodowy a także pieśń: „Czerwone Maki”; uczestniczyliśmy w audiencji Ojca Świętego w auli Pawła VI; zwiedzaliśmy rzymskie zabytki, kościoły i ciekawe miejsca; modliliśmy się przy grobie św. Jana Pawła II; odwiedziliśmy świętą Ritę; świętą Klarę i świętego Franciszka w Asyżu; byliśmy także w Bazylice Matki Bożej Anielskiej, w której to znajduje się kościół Porcjunkuli (do końca września pojawią się zdjęcia z wyjazdu w naszej galerii na stronie).

Tak przeszliśmy z lipca do sierpnia. I w sierpniu pierwszym wydarzeniem, o którym warto wspomnieć jest dzień 15 sierpnia, czyli czas Dożynek parafialnych. Dziękujemy jeszcze raz wszystkim przygotowującym wieńce dożynkowe.

Później mogliśmy po raz kolejny uczestniczyć w kolejnym koncercie organowym w naszej parafii. 22 sierpnia duet: Anna Utmańczyk-Barcik i Tomasz Barcik wykonali dla nas kolejny koncert. Jeśli chciałbyś zobaczyć i przypomnieć sobie te chwile zapraszamy:

22 sierpnia odbywały się także dożynki w katedrze rzeszowskiej. Dziękujemy naszej parafialnej delegacji za reprezentowanie nas w diecezji pomimo złych warunków pogodowych.

Korzystanie z niniejszej witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Zmiany warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do plików cookies można dokonać w każdym czasie. Polityka Prywatności    Informacje o cookies